Nye vaner

Dine nye vaner skapes i dag

“Jeg kan jo starte å spise sunnere i morgen. Eller etter ferien..”
.
“Trening, ja! Det drev jeg med en gang på 80-tallet. Jeg kan jo prøve meg igjen til høsten.”
.
“Det høres slitsomt ut å jobbe med tankene mine og positivitet. Orker ikke det mens jeg er på Mallorca, tar det siden!”
.

Høres dette kjent ut? Kunne det kanskje vært deg som sa disse setningene?

Jeg ønsker at du akkurat nå skal tenke over at nye vaner skapes i dag, og jeg skal fortelle deg om hvorfor dette er en hastesak.

God ferie og god hverdag = god hver dag!

Mange av oss har nettopp startet sommerferien vår, eller ser den komme rett rundt hjørnet. Jeg skal nyte ferien min masse, masse i juni, men sånn generelt så gleder meg alltid til å komme tilbake til jobb igjen etter noen fridager. Jeg har tidligere skrevet dette ordtaket jeg bruker:

Alt med måte, også måtehold!

Med dette så mener jeg at det er utrolig godt med noen fridager, god mat, god drikke etc. MEN, det er jo så utrolig godt med hverdagene også. Det er hverdagene som skaper de fine feriene, ikke sant? Hadde vi ikke hatt alle hverdagene, så ville vi ikke ha gledet oss så mye over å få en god ferie. Det jeg vil frem til, er at om man har ferie, eller hverdag, så er det viktig å skape det meste og det beste ut av hver dag.

Forandring fryder

Ofte er det lett å havne i nye mønstre, samtidig som det er vanskelig å bryte ut av gamle mønster. Nå skal vi alle sammet inn i et avbrekk – sommerferiebrekk, og det kan vi benytte oss av på en potisiv måte. Vi kan brekke ut av gamle feriemønstre, skape nye og positive vaner for ferien vår. Nye tankebaner og nye tankeprosesser. Du har en perfekt mulighet for å skape denne endringen akkurat i dag. I dag er du på første dagen din av resten av ditt liv, og i morgen er det også en ny hverdag. DU kan skape denne hverdagen akkurat slik du ønsker det. Men det er mye lettere å skape en endring etter et brekk, for da har du hatt mulighet for å gjøre andre ting enn det du er vant til. DU har mulighet for å bruke denne sommerferien til å skape deg en ny og mer positiv hverdag.

Implementer vanene i deg selv

Dersom du vil skape en endring i livet ditt, så skap endringen sakte. Implementer den i hverdagen din. Det er viktig slik at både du og kroppen din kan venne deg til nye tankerekker. Når du implementerer det på en forsiktig måte, så vil også både du og kroppen din ta imot endringen positivt, og du vil støte på mindre motstand i deg selv. Husk at det er enkelt å tenke slik du alltid har gjort. Det er enkelt å være negativ, dersom du ofte er det. Det er enkelt å kritisere andre, dersom du har det til vane. MEN; det er også enkelt å tenke positivt, dersom du har det til vane. Det er enkelt å trene, dersom du ofte gjør det.

Det jeg ønsker å formidle her, er at alter enkelt når du har implementert det i kroppen din, og gjort det til en vane. Når du skal endre en vane, så gjør det sakte, men sikkert og målbevisst. Det vil være den sikreste måten for deg å lykkes. Dersom du skal gjøre alle endringene i dag, så vil du med stor sannsynlighet ikke klare det, for det blir for slitsomt for kroppen din å endre alt samtidig.

Lag en plan

Det kan være et forslag å lage en plan for hvem du ønsker å være, hvordan du skal nå det, og når du skal gjøre disse endringene. Da er veien til suksess mye større. Jo mer mestringsfølelse du får, desto større er sjansen for at du lykkes neste gang du skal gjøre en endring. Da har nemlig både du og kroppen din TRO på at du klarer det. Og troen er over halve jobben.

Gjør denne sommerferie-pausen om til det mest positive brekket du noensinne har hatt. Brekk om livet ditt: Skap det livet som er perfekt for deg. Implementer det i hverdagen din, og du får et positivt og godt liv – som passer for akkurat DEG. Og gjør det I DAG! Bruk kvelden til å planlegge hva ditt første tiltak skal være.

Mitt tiltak er å være enda rausere med positive tilbakemeldinger – både til deg og meg!

Hva er ditt første tiltak for å gjøre en endring?

Stooor og varm sommerklem fra Rachel.


I Gullpakken hjelper vi deg med dine nye vaner. Ikke medlem? Les mer her:

meld deg på

Leave a Comment

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *