Mine nye joggesko gjør meg mentalt sterk!

Hei flotte deg, og goood søndag!

Visst kan lykke kjøpes for penger! Flåsete sagt tenker du? Følger du meg i sosiale medier, så har du kanskje lagt merke til at jeg har kjøpt nye joggesko for ikke lenge siden… Helt nye piggsko til vinteren. Og det gir meg stor glede. Ikke fordi jeg har kjøpt en ny ting, men fordi jeg har kjøpt en ting som hjelper meg til å trene min kropp og sjel.

Jeg vil vise deg hvorfor joggeskoene gjør meg mentalt sterk og ikke minst hvordan du kan oppnå det samme. Disse skoene er ikke et utløp for at jeg har et sug mot å shoppe. De er et verktøy for meg til å trene både mentalt og fysisk. Nå er det jo ikke slik at du trenger joggesko for å trene tankene dine, men det henger allikevel sammen. Snart så skal jeg avsløre hvorfor.

Kanskje har du fundert litt på hvorfor jeg viser deg så aktivt hvordan jeg trener og spiser, når jeg egentlig er en mental trener? Svaret er like enkelt som det er genialt. Mat, mental trening og fysisk trening går sammen som hånd i hanske. De utfyller hverandre og gjør hverandre sterkere. Satt på spissen så klarer du ikke å trene uten å jobbe mentalt, du klarer heller ikke å trene fysisk uten å spise mat som nærer. Du klarer ikke å holde deg mentalt sterk uten å fysisk trene og spise mat som gir gjør kroppen din glad.

Ser du, det går sammen som hånd i hanske. Liker du å gå med hansker forresten? I ull, skinn eller fleece? Valgene er mange, slik er det med trening og mental helse også. Det er viktig å velge det som er rett for deg, og sette det inn i din timeplan. Det er akkurat slik jeg klarer å holde min treningsrutine hver uke. På samme måte som jeg fyller min kalender med jobbmøter, sosiale aktiviteter og annet jeg må huske på, så står også mine treningstider der. Jeg inkludere mentalt og fysisk trening i min kalender.

Mat spiser jeg uansett, jeg har bare gjort noen valg på å spise mat som gjør kroppen min hoppende glad og frisk. Jeg har oppdaget at når jeg har planlagt mine treningsaktiviteter, så er det akkurat som jeg har en avtale med meg selv. Og jeg liker ikke å bryte avtaler, så da er det bare å trene i vei da. Samtidig så er det som om jeg forbereder meg mentalt når jeg har skrevet det ned. Er det dager hvor lysten til å trene virkelig har tatt ferie, prøver jeg å lukke øynene, kjenner på hvordan jeg vil ha det etterpå i kroppen når jeg har trent. Det er en motivasjonsbooster, tro meg. Lite slår den følelsen!

Hvordan kan du komme i gang med trening? Hemmeligheten ligger i å sette deg mål. Begynne i det små, og jobb deg oppover. Sett god, bedre, best mål. Da er du klar til å begynne å jobbe mot målet. Har du bestemt deg for å trene 3 dager i uken, kan du kanskje begynne med å gå tur to dager og jogge den 3 dagen. Kanskje bare i 10 minutter. Det kan være starten på ditt mål som vi kaller god. Så kan du øke antall minutter og så kan du øke antall dager. Kom deg i gang. Kom deg i bevegelse. Så kan bedre målet være at du jogger 2 ganger og går tur en gang i uken og best målet kan være at du jogger 3 ganger i uken. Herlig å ha noe å strekke seg mot er det ikke?

Liker du ikke fysisk trening? Jeg vil mene at det er en sannhet du har skapt. Det er som inngrodde tånegler, det tar tid å endre, men det er ikke umulig. Du kan selv velge, fordi disse tankene er basert på følelser. De kan vi endre på. Kanskje er det tøft til å begynne med. Motbakkene kan virke enorme og umulige. Kanskje du ikke en gang liker å jogge. Mitt råd er å begynne i det små, og øk sakte. Ikke trenger du å velge jogging heller. Som med hansker, så er det mange måter å få utløp for trening på. Du velger. Uansett hva du strever med om det er psykisk eller fysiske utfordringer, så vil mental og fysisk trening ta deg raskere dit du vil. Når jeg startet med å trene meg ut av ryggvondt og andre utfordringer så oppdaget jeg hatet mot å jogge. Nå har jeg snudd det til nå å elske følelsen av å snøre på meg joggesko og sette kursen ut i naturen. Særlig nå når jeg har nye joggesko. Jeg skal love deg at jeg løp litt raskere og litt lengre første turen. Snakk om å feire mitt nye kjøp.

Husk, du trenger ikke å kjøpe nye joggesko, ta frem de du har i skapet. Det viktigste er å bruke hele deg i livet ditt og at du setter både mental og fysisk trening blir en del av din daglige rutine. Kjenn at du er frisk i kroppen og i hodet. Ha fokus på de tingene som fungerer i kroppen din. I dag er forresten en ekstra spennende dag. Ja, jeg har brukt joggeskoene, men det er ikke derfor. Det er dagen hvor jeg har første dag på workshoppen: Lynkarriere som Coach. Og jeg starter i kveld kl. 19:00 med brask og bram. Jeg er så glad, fordi jeg vet at om du blir med så får tilgang til helt unike verktøy som vil vise deg hvordan du vil lykkes som coach. Enten du er ny til coaching eller allerede har en business. Du får stegene å gå, eller løpe hvis du liker det. Jeg vet de virker, for det er disse stegene som har skapt meg min business. Du kan lese mer HER for å bli med helt GRATIS. Her får du 4 dager med 4 nøkler til å lykkes som Coach i 2020. Og om du vurderer å starte med løping eller ikke, så heier jeg på deg. Nå kjøpte ikke jeg Nike sko, men jeg elsker motto de har. «Just do it». Bare gjør det! Del gjerne med meg om du klarer å sette trening på din timeplan denne uken. Da skal jeg juble for deg!

Heiarop og trampeklapp fra Rachel.