Den Ultimate morgenrutinen på 3 minutter

Har du noen gang bare latt dagen “ta” deg?

Hvor du våkner, står opp og dagen bare skjer…?

Dette skjedde med meg i mitt tidligere liv. Jeg våknet, og jeg bare lot dagen komme til meg i stedet for at jeg “tok” dagen selv. I dette innlegget skal jeg komme med en konkret morgenrutine som virkelig har gjort underverker på meg og mitt liv. Denne superenkle teknikken kan hjelpe deg å få mer overskudd, ro og ikke minst takle dagen på en super måte.

En novemberdag i 2009, så gikk det plutselig opp et lys for meg. Jeg skjønte at jeg kunne velge mine egne tanker. Jeg har hele livet innbilt meg at tankene mine er noe som bare er der, og som svinser forbi hodet mitt. Og så en dag, så gikk det opp for meg at jeg kunne selv velge tankene mine. Det er lettere sagt enn gjort, men med en del trening, så kan du faktisk selv bestemme hvordan det skal se ut inni hodet ditt.

Etter en god posjon med jobb på dette området, så tenkte jeg at jeg kunne forsøke å designe dagen min også. Det var da jeg startet med denne morgenrutinen som har vært gull verd for min egen del.

Tenk deg at du har et møte som du er redd for, eller at du skal ha en presentasjon, eller at det skal skje noe den dagen som du er litt engstelig for…

Eller bare tenk deg at du ønsker å lage den beste dagen du kan ha akkurat i dag…

Her er det du skal gjøre:

1. Visualisering

FØR du hopper ut av sengen, så skal du bruke 2-3 minutter på å visualisere, se eller føle hvordan du vil at dagen din skal se ut. Ditt ubevisste sinn skjønner egentlig ikke forskjell på sannhet og fantasi. Ved å forestille deg og visualisere hvordan dagen din skal være, så lurer du hjernen din til å tro at det allerede har skjedd. Så la oss si at du har et møte du er redd for, så kan du se for deg hvordan du vil at det møtet skal gå. Det kan være en idé å forestille seg både hva du skal si, hvordan du føler deg, og hva du skal utstråle for å få det beste resultatet. Dess mer du legger inn i visualiseringen din, dess mer virkelig blir den.

2. Dagen ER god

Jeg bruker å starte dagen med å se for meg at den allerede ER god. Jeg henter inn en god-følelse (det kan være at du kan se for deg en episode eller hendelse som har gjort deg glad, slik som å være med barna dine, eller leke med hunden din). Når jeg har hentet inn god-følelsen, så sier jeg til meg selv: “Rachel, dette er en god dag! Jeg gleder meg til å ta tak i denne supre dagen!”.

3. Filmsnutt

Og det siste jeg gjør, er at jeg lager meg en kort filmsnutt inne i mitt sinn hvor jeg ser for meg min “perfekte” dag slik jeg ønsker at den skal være.

Etter at jeg har gjort dette, så kan jeg nesten ikke vente til å sprette ut av sengen med et smil om munnen, og bare si “jaaa” til dagen som venter meg.

Og som en ekstra bonus, så har jeg lagt ved en lydfil jeg selv bruker når jeg våkner hver morgen. Jeg spilte den inn for over et år siden, og denne kan bli din om du ønsker – helt GRATIS!!

Klikk HER for å laste ned lydfilen!

PS: Jeg blir superglad om du legger igjen en kommentar til meg.

Enten om du selv har en supergod morgenrutine, eller om du bare har lyst til å gi et lite takknemlighetsord til meg (jeg blir sååå motivert av å få feedback fra deg som leser).

Og så ønsker jeg at du lager deg en superfin dag!

Gode klemmer fra Rachel